Blog Widget by LinkWithin

Thursday, September 30, 2010

Bila Afiq Danial berjoget!

Nah, ambik ubat! Gara-gara lewat kan.. Tapi walau macam mana pun Afiq berjaya mencari sekumpulan pembantu walaupun pada mulanya Afiq seorang.. Diaorg akhir nya terpedaya dan turut sama lewat..

Cerita nya begini, tengah hari kan biasalah.. Afiq lajak tido sampai org dah nak pergi Afiq br nak bgn. Masa tu solat pun belum lagi, so confirm terhegeh2.. Bila sampai je semua orang asik dok pandang, rupanya Afiq sorang je. Yang lain semua awal eh?

Motivator plak kata nak denda malam nanti. habis lah.. Tengah dok2 pikir mcm mana nak tambahkan geng terhegeh2 ni, Afiq pun mula dapat idea nak curi kasut Siti Hawa. Biar dia lambat sama, tp ada sorang member ni lg dasat, suruh curi semua kasut..hahahaha..

Last2 semua penakutkan.. Malam tu lepas Afiq makan, Siti Hawa and da geng br nak makan, Afiq ape lg, “Korang nak tambah ABC tak? Saya tolong ambik kan..sedap tau..Makan2, jangan malu2..tambah lagi, Sup kambing tu dah rasa tak? Saya ambik eh..”

Baik punya layan, diaorg tak perasan yg diorang pun dah lambat jugak..hahaha..padan muka semua, akhir nya terdiri lah satu kumpulan joget antarabangsa yang mengila..

Thursday, September 23, 2010

LA BELLA RESORT nantikan kedatangan saya!

Letaknya 7 km dari pusat bandar Mersing, dan beratus km dari Melaka atau gambaran yang lebih tepat, sangat jauh dari rumah Afiq. Dengar kata terletak dalam suasana perkampungan dan persisiran pantai Laut China Selatan. Best betul kalau memancing tu. Perjalanan ambil masa 4 jam, betul ke?

Ok, jam 3 pagi bertolak dari melaka. Seharusnya GPS dah ready untuk mengelakkan dari sebarang kesesatan perjalanan. 3 pagi kan? sape nak layan korang kalau nak bertanya.

Gambar diambil dr blog La Bella Resort>

 

image

image

image

Ok..sekarang masa untuk pack baju!

Monday, September 20, 2010

JADUAL UPSR 2010

UJIAN PENCAPAIAN SEKOLAH RENDAH (UPSR) 2010

HARI/TARIKH
SELASA 21 SEPTEMBER 2010

WAKTU
KOD
PERKARA / MATA PELAJARAN
MASA
JENIS KERTAS

08.00 pg – 08.15 pg

(15 min)

Ketua Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon menyemak butiran pada Kertas Jawapan Objektif Bermaklumat

08.15 pg – 09.05 pg
011
Bahasa Melayu

Pemahaman (SK)

50 min
Objektif Aneka Pilihan

09.30 pg – 09.45 pg

(15 min)

Ketua  Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon mengisi butiran pada muka hadapan Kertas Jawapan Soalan Subjektif

09.45 – 11.00 pg
012
Bahasa Melayu

Penulisan (SK)

1 jam 15 min
Subjektif

11.30 pg – 11.45 pg

(15 min)

Ketua  Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon mengisi butiran pada muka hadapan Kertas Jawapan Soalan Subjektif

11.45 pg – 12.25 tgh
015/2
Mathematics

Kertas 2 (SK)

40 min
Subjektif

HARI/TARIKH
RABU 22 SEPTEMBER 2010

WAKTU
KOD
PERKARA / MATA PELAJARAN
MASA
JENIS KERTAS

08.00 pg – 08.15 pg

(15 min)

Ketua Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon menyemak butiran pada Kertas Jawapan Objektif Bermaklumat

08.15 pg – 09.15 pg
015/1
Mathematics

Kertas 1 (SK)

1 jam
Objektif Aneka Pilihan

HARI/TARIKH
KHAMIS 23 SEPTEMBER 2010

WAKTU
KOD
PERKARA / MATA PELAJARAN
MASA
JENIS KERTAS

08.00 pg – 08.15 pg

(15 min)

Ketua Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon menyemak butiran pada Kertas Jawapan Objektif Bermaklumat dan mengisi butiran pada muka hadapan Kertas Jawapan Soalan Subjektif

08.15 pg – 09.30 pg
018
Science (SK)
1 jam 15 min
Objektif Aneka Pilihan.

dan

Subjektif

10.00 pg -10.15 pg

(15 min)

Ketua Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon menyemak butiran pada Kertas Jawapan Objektif Bermaklumat

10.15 pg – 11.05 pg
014/1
Bahasa Inggeris

Kertas 1 (SK)

50 min
Objektif Aneka Pilihan

11.30 pg – 11.45 pg

(15 min)

Ketua  Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon mengisi butiran pada hadapan Kertas Jawapan Soalan Subjektif

11.45 pg -  01.00 ptg
014/2
Bahasa Inggeris

Kertas 2 (SK)

1 jam 15 min
Subjektif

02.00 ptg – 02.15 ptg

(15 min)

Ketua Pengawas Peperiksaan mengarahkan calon menyemak butiran pada Kertas Jawapan Objektif Bermaklumat

02.15 ptg – 03.45 ptg
013
Ujian Aptitud

Tahun Enam (SK)

1 jam 30 min
Objektif Aneka Pilihan

Saturday, September 18, 2010

M. RAJOLI MENINGAL DUNIA (Update)

image

KUALA LUMPUR: Pelakon dan pelawak, M Rajoli, 64, meninggal dunia di Hospital Ampang, Kuala Lumpur, jam 10.45 malam ini akibat sesak nafas selepas terlantar sakit lebih setahun lalu.
Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan di tanah perkuburan Keramat, sebelum Zohor esok.

Sumber Berita Harian Online

Semoga roh beliau dicucuri rahmat Allah SWT. Pemergian arwah pastinya dirasai kerana bakat lakonan beliau sentiasa menjadi ingatan.

Friday, September 17, 2010

M. RAJOLI TENAT

image

Seniman tersohor M. Rajoli kini dilaporkan tenat di Hospital. Keadaan kesihatan beliau masih tidak berubah. Di rumahnya, beliau terbaring di atas katil besi dengan susuk tubuh yang kurus dengan mata layu yang terbuka tanpa kata-kata. Ucapan salam pihak wartawan kepadanya langsung tidak mendapat jawapan daripadanya hanya sekadar pandangan mata layunya yang menyimpan seribu makna.

Bagi yang tidak mengenalinya, Nama sebenar beliau Haji Mohd Rajoli Bin Mohamed Zain merupakan seorang pelakon veteran dari era lewat 70-an. Lahir pada 07 April 1945 di Pasir Mas, Kelantan. Beliau berkahwin dengan Hashimah Md. Din dan Hajah Wan Chik Daud (pembaca berita dan pelakon)..

Beliau membawakan watak seorang yang warak dan kuat pegangan agama antaranya drama ‘tuan guru’ ..tentu sudah tengok klip video ini..dan antara episod drama yang seringkali aku ikuti ‘Cinta Antara Benua dan banyak lagi lakonannya. Sempena bulan Ramadhan tempohari ada drama lakonannya tersiar dalam TV yang mengisahkan seorang manusia yang diuji Imannya dalam mencegah kemungkaran Allah S.W.T…Dibintangi Oleh M.Rajoli, Norlia Ghani, Jalil Hamid, Rosnah Mat Aris. Segalanya berubah kini,

image

image

Menurut wartawan Utusan Malaysia, ketika 5 bulan lalu dia menziarah nya, beliau masih mampu berkata-kata walaupun sepatah dua. Namun kini, dia lebih menyepikan diri.

Jika isteri tercinta bertanya makan minumnya, M. Rajoli akan menunjukkan isyarat bagus jika lapar dan menggoyangkan tangan jika dia enggan makan.

“Macam itulah abang sejak dua bulan lalu. Dia tak mahu bercakap dan makan minum pun dia tidak pernah minta.

“Mulanya saya tunggu juga apabila dia mahu makan tapi lama-lama dia diamkan diri dan tidak pernah minta apa pun walaupun setitik air.

“Akhirnya saya buat keputusan memberi abang makan ikut waktu tertentu iaitu pukul 10 pagi beri sarapan, pukul 2 petang makan tengahari dan pukul 8 malam suapkan makan malam,” cerita Hashimah sambil memandang penuh kasih pada suami tercinta.

Bukan itu sahaja, malah kini Hashimah juga memastikan M. Rajoli memberi reaksi terhadap apa saja pertanyaannya terutama dalam memastikan makan minumnya terjaga.

M. Rajoli menjalani pembedahan penyakit limfoma (kanser kelenjar di otak) pada 11 November 2007. Selepas pembedahan itu, M.Rajoli menjalani kimoterapi sebanyak empat kali.

M. Rajoli asalnya boleh berjalan seperti biasa selepas pembedahan. Bagaimanapun, kata Hashimah, selepas darah dan air tulang belakang diambil untuk tujuan uji kaji, dia terus terbaring.

“Enam bulan abang menjalani fisioterapi tetapi apabila melihat tidak ada perubahan, saya dan anak-anak mengambil keputusan untuk menghentikannya.

“Tetapi kini setiap petang Selasa dan Rabu ada dua orang jururuawat dari syarikat swasta akan datang ke rumah untuk membuat fisioterapi.

“Selama sejam itu, mereka mengurut dan menggerakkan kaki dan tangan abang agar tidak kejang tanpa mengenakan apa-apa bayaran.

“Di samping itu sebulan sekali, saya akan ke Intistitut Jantung Negara (IJN) untuk mengambil ubat jantung abang,” cerita Hashimah.

Hashimah yang mempunyai empat orang anak hasil perkahwinannya dengan M. Rajoli - Siti Zaleha, 34, Nur Muhammad, 33, Siti Nazirah, 27, dan Mohd. Ariff, 23, ketika ditanya penjagaan terhadap suaminya, sambil membetulkan selimut suaminya, berkata: “Syukur benar saya ada anak-anak yang tidak merungut menjaga bapa mereka.

Doakan semoga beliau cepat sembuh dah sentiasa dirahmati Allah SWT.

Thursday, September 16, 2010

Helikopter Terhempas

image

Terkini – 1.15pm

TEMERLOH, 16 Sept — Sebuah helikopter milik Jabatan Bomba dan Penyelamat dipercayai terhempas di kawasan ladang sawit, Kampung Kuala Kaung, dekat Lanchang kira-kira 9.30 pagi tadi.


Helikopter berkenaan dikatakan memantau laluan trafik Lebuhraya Pantai Timur (LPT) dari udara.


Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Temerloh Supt Zundin Mahmood, terdapat empat anggota bomba di dalam helikopter berkenaan.


“Menurut maklumat awal, tiga anggota cedera, manakala seorang parah,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini.


Identiti mangsa dan punca kejadian sebenar masih belum diketahui.
“Pihak polis juga masih belum pasti jenis helikopter terbabit dan punca kejadian sebenar sama ada helikopter berkenaan terhempas atau melakukan pendaratan cemas,” katanya. — Bernama

Sumber - Utusan Online

Sunday, September 12, 2010

Sosilawati dipercayai dibunuh dan dibakar

image

image

KUALA LUMPUR 11 Sept. – Misteri kehilangan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dan tiga lagi lelaki sejak 30 Ogos lalu, hampir terungkai dengan tertangkapnya tujuh suspek yang dipercayai terlibat dalam kes tersebut.

Difahamkan, seorang daripada suspek yang ditahan merupakan peguam bergelar Datuk berusia 40-an yang dinamakan polis sebagai suspek paling dikehendaki dalam kes kehilangan usahawan wanita terbabit bersama tiga yang lain.

Hasil soal siasat ke atas suspek, polis mendapat maklumat bahawa kesemua mangsa sudah dibunuh dan dibakar manakala abu mayat mereka dibuang ke dalam laut di Pantai Morib, Selangor.

Sumber utusan

Takziah kepada seluruh keluarga mangsa.. Al-fatihah..

Lagi berita tentang misteri kehilangan Dato Sosilawati

Sosilawati Mati Dibunuh Di Morib - Kosmo

JUmpa Empat Mayat - Berita Harian

Sosilawati Dibunuh, Tujuh Ditahan - Utusan

Thursday, September 9, 2010

Lintas langsung Dari Halaman Kampung- Hari Raya Aidilfitri

Alhamdulillah, jam 12.30 tgh hari tadi Afiq selamat sampai ke Kampung di Batu Anam Segamat Johor ni, memang meriah lah, persiapan dah pun bermula. Sempat lah jugak Afiq meratah membungkus menyediakan memasuk kan nasi or beras or wat ever lah kedalam ketupat..

Tak sempat nak tulis pelbagai2 ni, just picture ok.. From camera cabuk ok..yang penting adjust perfect! Cun..

100_6063 100_6064 100_6065 100_6066 100_6067 100_6068 100_6069 100_6070 100_6071 100_6072  100_6074 100_6075 100_6076 100_6077  100_6079 100_6080 100_6081  100_6083

100_6118 100_6121 100_6122 100_6124 100_6127 100_6129 100_6130 100_6131 100_6132 100_6133 100_6135 100_6138 100_6139 100_6141 100_6142 100_6143 100_6144