Blog Widget by LinkWithin

Saturday, December 12, 2009

Hilang

"Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.


Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita.


Kadang-kadang ALLAH hilangkan sekejap matahari kemudian dia datangkan pula guruh dan kilat. Puas kita mencari di mana matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah ...


Jangan katakan selamat tinggal jika kita belum siap meninggalkannya.


Jangan menyerah kerana cinta, perjuangkanlah, dan jagalah cintamu jika kamu menginginkannya kerana jika kamu membiarkannya pergi bererti kamu tidak mencintainya sepenuh hati......"

 

Dah lama rasanya Afiq tak menulis di blog ini. Sedikit bersarang rasanya dan rating pun makin menurun. Kekangan masa menjadi sedikit penghalang. Tapi Afiq tetap takkan lupakan pembaca setia sekalian.

Oklah, hari ni kita cerita sedikit mengenai cinta, yerlah sifat semula jadi setiap insan. CInta memang tak dapat dipisahkan dengan kesetiaan dan kalau kesetiaan itu goyah, maka cinta juga akan goyah serta akan rebah.

Tipu lah jika seorang manusia normal mengatakan dia tidak pernah mempunyai rasa cinta. Melainkan dia tidak punyai hati! Cinta memang indah jika disemai dengan baik. Baja cinta tentunya adalah setia. Cinta bukan lah hadir dengan hanya lafas, tetapi dari hati yg suci. Kalau niat buruk, hasilnya nanti tentu lah buruk. Terpulang kepada kita menilainya. Dan jika sesuatu yang berlaku itu tentu ada hikmah dari Nya.

0 Komen Pembaca:

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya