Blog Widget by LinkWithin

Sunday, December 27, 2009

Menyunting Bunga Ditaman

Bila dinilai kan cinta ini memang tiada tolak bandingnya, tetapi apalah guna ianya dibiarkan terapung di atas janji manis mulut? Biarlah ia tersemat bersama adat, sebagai orang berbangsa yang mulia.

Pada mulanya Afiq pun tak terbayang ada kekuatan untuk semua ini, tetapi dengan izin Allah, tentunya segalanya berjalan lancar. Memang dulu Afiq pernah berjanji, jika cinta itu ada, akan Afiq kotakan. Seminggu sebelum Afiq minta izin pada ibu untuk meminang. Alhamdulillah ibu izinkan dan tak sampai sehari ibu terus kabarkan pada saudara mara. Maka dengan keputusan diaorang, 26 hb Disember 2009 rombongan meminang pun datang.

100_3458 100_3459

Dalam kekalutan itu, Afiq sempatlah membeli cincin belah rotan buat persediaan. Afiq beli sorang je tanpa pandangan sesiapa. Hanya ikutkan rasa hati sendiri, nasib baik cantik dimata orang. Sehari sebelum majlis, Afiq pergilah tempah kek lapis dan beli buah-buahan sebagai buah tangan. Di hias cuma ala kadar tetapi cantik dan menarik.

100_3460 100_3462

Padi tu disebabkan Afiq ada program so perbincangan dijalankan pada malam sebelum. Pakcik dan makcik hanya bertanyakan nama dan soalan2 asas. Sempat juga Afiq menyiapkan biodata sebagai rujukan diaorang. Afiq tak ada kata apa-apa pun sebab pada Afiq apa yang dikatakan oleh keluarga itu lah yang Afiq maksudkan. Tentunya diaorang melihat sesuatu yang baik untuk Afiq kan?

16958_1202354693526_1068335327_30518725_565382_n 16958_1202354933532_1068335327_30518731_127636_n

Rombongan dengan berbekalkan sebentuk cincin belah rotan, kek dan buah-buahan bertolak jam 2 dan sampai lebih kurang jam 3 petang. Dengar kata, sampai je terus keluarga nya menyemput makan. Sampai 5 petang baru diaorang habis bincang. Afiq pun tak tahu sangat apa yang diaorang katakan, maklum lah afiq bukan ada kat sana pun. Setelah selesai semuanya, keputusan yang diterima selepas pinangan diterima adalah seperti berikut :

Majlis Pertunangan pada 30hb Januari 2010

Hantaran Pertunangan termasuk sebuah cincin berPermata

Majlis Pernikahan dijangka pada awal 2011

Duit Hantar  RMxxxxx

Hantaran Pernikahan serba satu

 

Moga-moga semuanya berjalan seperti yang dirancang. Biarlah Afiq hadiahkan cinta ini dengan sebuah Perkahwinan. Tanda Afiq benar-benar cintakannya.

4 Komen Pembaca:

Anonymous said...

tahniah ye.....
~Nafisah UNgu....;)

Anonymous said...

wahhhhh..awal 2011 gitu..lg cepat dariku..hehe..tahniah!
~lya~

de_are_na said...

tahniah!!

iva saionji said...

tahniah..moga kekal hingga akhir hayat...aminn

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya