Blog Widget by LinkWithin

Printing Galery

Thursday, January 21, 2010

Bila kehidupan bermula

image

 

Terbuka sahaja mata kita, melihat cahaya yang  menerangi keindahan alam ini. Hakikat sebuah kehidupan yang kita akan lalui sejak dilahirkan. Itu lah yang menjadi lumrah bila kita bergelar manusia.

Afiq pun begitu, memang telah ditakdirkan segala-galanya setiap apa yang berlaku didunia ini. Membesar dan mengirup kehidupan, sekali-sekala menempuh noda dan liku-liku. Sukar dibayangkan apa yang akan berlalu, kerana itu bukan kuasa kita.

Bila difikirkan semula, pernahkah kita terbayang apa yang akan kita lalui hari ini? Soal jodoh pun begitu. Bila sampai satu masa, barulah kita mengetahui, dialah yang menjadi Isteri. Sebagai manusia yang hina dina, kita tidak mampu untuk menentukan masa depan kita bila semua itu telah ditakdirkan, hanya doa sahaja dipanjatkan agar semuanya seperti diminda.

100_3545

Saat dahulu bila kita mula mengenal jalan-jalan kehidupan, semuanya nampak terang. Tapi bila semakin lama kita berjalan, semakin banyaklah laluan yang kita akan kelihatan. Akhirnya kita akan membuat satu saja pilihan untuk terus ke jalan yang benar hingga akhir hayat.

Apa yang Afiq harapkan, liku hidup ini tidak lah perlu terlalu curam agar perjalanan itu akan sentiasa lancar hendaknya. AMIN..

………………………………………………………………………………………………………….

Bila dah terlalu lama tidak menulis ni, Afiq rasa sedikit kekoh. Blog pun dah penuh bersarang. Yer lah, memandangkan Afiq sedikit sibuk dengan pelbagai aktiviti, Blog ini sedikit terpinggir. Tetapi tidak lah Afiq bermaksud utk lupakan kalian semua sebagai pembaca. Mungkin entri selepas ini lebih banyak kepada info daripada puitis bahasa. Yang penting, ia bermakna untuk kita semua.

0 Komen Pembaca:

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya