Blog Widget by LinkWithin

Printing Galery

Tuesday, January 26, 2010

Blog Hina Sultan? Apa Aduka Taruna tulis?

Afiq terkejut dengan berita yang menyatakan ada rakyat Malaysia yang menghina Intitusi Raja-Raja. Dengan perasaan yang ingin tahu Afiq pun mencari2 apa yang ditulis sampai dia diburu oleh pihak polis.

Walaupun telah didelete, Ini yang Afiq jumpa >

imageLink :http://74.125.153.132/search?q=cache:djHudqUJN8QJ:adukataruna.blogspot.com/2010/01/dah-mampos-buat-cara-mampos-la.html+http://adukataruna.blogspot.com/2010/01/dah-mampos-buat-cara-mampos-la.html&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=my 

Blog nya : http://adukataruna.blogspot.com/

Pada Afiq, ini memang betul2 biadap dan tidak berfikir langsung untuk menulis. Ikut sedap hati je, rasakan lah hukumannya. Silap2 boleh kene lempang dengan Sultan.. Apa-apa pun kita sebagai manusia biasa, jika ada yang tidak puas hati atau marah jangan lah terlalu mengikut hati sehinga perlu mencaci maki. Renung-renung kan lah..

11 Komen Pembaca:

Yann said...

Pergh, komen yg berbisa tanpa menggunakan akal fikiran;

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

gile berani!!!!!!!

Anonymous said...

salute aku ngn mamat celupar nih..ape pon salah tu salah le juge..kdg2 kalau ada pihak yg salah pon di depan mata..ada cara nk menegur nya..

ada betui??

LABU Anak Jati Johor said...

Salam....aduka taruna ni nasib baik kena tangkap kat negeri Kelantan,kalau kat Johor.....ikut sedap hati ko dgn kata2 yg begitu celupar sekali. "TAK KAN HILANG SULTAN DI DUNIA"

bina badan said...

ntahapehapepe kan....tp apa yg aduka tu tulis...memang biadap....biadap terhadap sultan tu aku no komen..tp biadap terhadap islam tu....budak ni mcm dah terpesong akidah...

__________________________________________________
dapatkan panduan bina otot badan lelaki percuma disini

aidajoe said...

mintak2 tak dibiarkan lepas budak lahanat aduka taruna nih!bagi bukak sikit mata org2 yang berani2 jek kluarkan statement bodo n kurang hajar kat blog..atau perlu ke dibuat IQ test sebelum menulis blog supaya takde lagi blogger2 bodoh yang menghuru-harakan sumorg cam die nih???

Anonymous said...

i ni org Johor. to be honest, sultan kami yang baru mangkat ni, bukanlah jahat sangat yang mcm you all dengar dari mulut ke mulut. biasalah, sultan pun manusia jugak. kembali ke tanah jugak. tapi sebagai rakyat, tak kira negeri mana, kita kena hormat orang walaupun orang tu cuma peminta sedekah.kan kita orang islam. tunggulah balasan dari Allah pulak. sekarang ni tuhan bayar cash. takde cek yang nak ditunaikan di akhirat kelak

Anonymous said...

aku nak tau la adukataruna tue ckp gune AKAL KE GUNE KEPALA LUTUT..
SULTAN benteng terakhir org melayu..jadi pkir la sblum kasi statement..maruah org melayu..
ko bg statement mcm tu,same la mcm ko jatuhkn maruah org melayu..
aku harap mamat tu sedar la..itula benteng trakhir org melayu..

Anonymous said...

Saya tak suka ngan komen aduka tuh, keras + takde ciri ketimuran & keislaman. Tapi saya juga tak percaya yg sultan ni benteng melayu/islam. kerja merasmikan itu ini + istihar`raya jer kot. Harap sultan2 sekelian lebih aktif perjuangkan agama, bangsa& jangan jadi maskot shj. tak perlulah rakyat berdemonstrasi kalau raja yg bersuara utk hak rakyat & agama.

Anonymous said...

la haula wala quata ila billah hil ayil azim..aduka..aduka lupakah kau kepada tuhan hilangkah kepercayaan kau kepada agama islam dimanakah kesetiaan kepada raja dan negara.kau menggadai maruah bangsa melayu. mohonlah keampunan dari allah dan berdoalah agar keterlanjuran yang seperti ini tidak lagi berulang. berdoalah kepada baginda almarhum sultan agar ditempatkan disisi orang orang yang beriman.alfatiha

Anonymous said...

ek eleh 2 jer ke.. itu pn nk kepoh ke.. die pn org gk bkn nyer nabi, bwk pg mahkamah pn kompem lpas la aduka 2, bkn diorg ade bukti aduka refer kt sape die xsebut name pn, die leh ckp die tulis psl hikayat sultan dulu2 2 yg ade bndahara 2, time mati pn xsame aduka ckp pagi, sorg lg mati mlm.

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya