Blog Widget by LinkWithin

Friday, August 21, 2009

Ada apa dengan Blog Permata-Merah??

Mungkin blog ini masih lagi terlalu asing bagi penduduk2 Malaysia, maklum lah. Blog ini pun bukan lah terkenal pun. Tak ada apa yang menarik pun mengenai blog ini. Ia cuba hanya omong2 kosong dari penulis nya sahaja. Yang ditulis adalah mengenai CERITA, CINTA & DUNIA.

Sebenarnya dari blog ini jugalah tempat Afiq meluahkan rasa yang kadang kala tidak terucap oleh kata2. Jangan lah salah angap berblog ni membuang masa dan sampai ada yang mengatakan blogger seperti Afiq ini POYO dan tidak bermaruah. Sebabnya berblog bukan lah untuk berlagak atau meraih simpati seluruh dunia. Hanya untuk berkongsi cerita.

Dunia blog juga banyak mempengaruhi perkembangan Teknologi dan Industri Media Massa dimana maklumat yang ingin disampaikan boleh dikongsi seluruh dunia dengan hanya sekelip mata. Pada pandangan Afiq, ini adalah kemudahan dan kecangihan yang perlu dikecapi oleh setiap orang. Lagi pun di internet, bukan hanya membaca email, Chating dan Laman2 Sosial seperti Facebook dan Myspace yang hanya perlu digunakan. Banyak lagi ilmu yang boleh diperolehi oleh penguna2 internet ini.

Ketamadunan dan kecangihan ini dapat dirasai bila mana ramai yang berjaya mempengaruhi pembaca dengan membuka Kedai Maya, Rujukan Ilmu dan sebagainya. Ambil contoh, kalau dulu kita hanya menunggu berita Jam 8 malam untuk mengetahui Perkembangan Dunia. Tapi sekarang dengan melayari Internet dan Membaca Blog sekelip mata korang dah berada dimana2 dalam dunia ini dan mengetahui perkembangan semasa.

Untuk makluman korang juga, blog permata-merah ini bukan lah hanya Diari Afiq semata2, tetapi Afiq akan bercerita mengenai semua perkara. Berkongsi ilmu jugakan merupakan Ibadah. So apalah salahnya mengunakan kemudahan Blog ini. Bagi korang pembaca setia yang mempunyai maklumat yang dingin dikongsi, boleh lah emailkan kepada Afiq di evil_impaler27@yahoo.com.

Berblog ini juga banyak fungsinya dan Afiq pernah ceritakan di entri terdahulu iaitu Blogger, Kerja Gila?. Bagi yang tak sempat lagi baca tu, rajin2kan lah mengeladah segala isi yang ada didalam Blog ini.

Afiq juga nak kongsi dengan korang semua mengenai cara untuk mendapat duit dari Berblog ini. Kalau korang lihat, ada terdapat iklan dari Nuffnang pada blog ini. Setiap iklan itu adalah berbayar. So makin ramai yang lihat blog korang, makin banyak duit korang dapat. Caranya mudah saja, korang hanya perlu mendaftar di www.nuffnang.com.my dan letakkan code wigget di blog korang.
Walaupun tak banyak lagi orang yang membaca blog ini, tetapi sekurang2nya ini adalah satu permulaan yang baik untuk terus berkembang dan maju. Dan Afiq percaya mungkin satu hari nanti blog ini juga seiring dengan Blog3 lain yang Berkembang pesat dengan jumlah pengunjung yang memcecah ribuan orang sehari.

Afiq pun hanya mendapat berapa sen lah sangat dari Nuffnang ini, tetapi nilai itu sangat berharga pada Afiq. Sebabnya ia adalah satu usaha dan yang paling penting ianya dari hasil yang Halal. Kalau pihak Nuffnang baca entri ini, cepat dan banyakkan lah masuk duit tu eh. Afiq nak simpan duit kahwin ni.

Dari kita terus mengunyah Gula-Gula Haram, baiklah kita berlapar sedikit dengan usaha yang kita lakukan. Tak perlu menipu dan sebagainya. Tuhan kan dah janji, setiap orang didunia ini ada rezeki masing2. So berusahalah dan bersabarlah.

Sedapkan mata memandang melihat duit ini, tetapi kalau korang perhatikan betul2, duit RM100 ini adalah duit palsu. Lihat pada no siri duit ini, semuanya sama. Kertasnya pun lain. Difahamkan duit ini digunakan untuk Politik Wang oleh pihak2 tertentu. Nampak cantik, tetapi tiada nilai dan azabnya lebih besar dari nilainya. Betul tak korang?

Bagi pembaca setia blog ini, Afiq suka nak mengucapkan ribuan terima kasih dalam korang menyokong usaha Afiq menjayakan nya. Terutama Cinta Afiq yang sangat banyak bagi dorongan dalam mencari isi dan panduan dalam menulis. Nanti kalau Afiq rajin, Afiq akan adakan jamuan Hari Raya untuk pembaca semua.

3 Komen Pembaca:

Yann said...

jamuan hari raya..wow..best;;;;

ado makan2 eh?

SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA!

hamidah said...

cikgu afiq sy dan kawan2 kirim salam kami bersekolah di TAMAN BUKIT RAMBAI.senang2 datang l
lah sana




SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR&BATIN

hamidah dan rakan2 sekolah said...

cikgu afiq,cikgu akmal dan cikgu siti hawa kami murid2 di SK TAMAN BUKIT RAMBAI ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA.kalau senang2 datang lah sekolah kami.



SELAMAT PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya