Blog Widget by LinkWithin

Printing Galery

Thursday, October 29, 2009

My Top 5 Treat List

Dalam hidup ini kita selalunya kita lebih melayan orang lain daripada diri sendiri. Memenuhkan kehendak setiap orang disekeliling kita. Sekolah dulu pandai-pandai pun untuk berbakti kepada orang tua. Kadang-kadang kita tak terfikir, apa yang sebenarnya kita lakukan untuk diri kita. Cari duit setiap hari, tetapi satu pun impian kita masih belum tercapai.

 

Dan hari ini kerana menyahut seruan contest dari DELL, Afiq hari ni nak berkongsi dengan korang semua, apakah impian yang Afiq mahu bagi memberikan penghargaan untuk diri sendiri. Ada yang sudah dicapai, dan ada yang masih belum dan mungkin terlalu jauh lagi. Tapi walau macam mana pun Afiq akan berusaha bagi menghargai diri ini yang telah berkhidmat selama 23 tahun.

1) Kereta Idaman untuk kesana kemari. (Tercapai!)Pic004(01) Setelah bertungkus lumus mencari duit, pengangkutan yang selesa pada Afiq adalah hadiah yang paling bermakna pada diri ini. Biarlah perjalanan kita kesana kemari itu selesa dan tak lah nanti sakit pingang. Kerja pun menjadi lebih sempurna. Alhamdulillah hadiah ini telah Afiq berikan kepada Diri Sendiri pada tahun 2007.

 

2) Kahwin (masih menanti)Pelamin_1Yang kedua pula, hadiah diri yang paling penting dalam hidup adalah perkahwinan. Afiq rasa lah. Tak tahu plak kalau korang rasa perkahwinan itu satu paksaan atau bebanan. Jadi skang ni Afiq perlu merancang untuk segera mencapaiakan hadiah buat diri sendiri yang paling bermakna ini.

 

3) Honeymoon (sedang diangan-angankan)kenya-honeymoon_kenya-honeymoon_top_618_1Yang ketiga selepas berkahwin, mestilah memanjakan pengantin baru dengan pergi Honeymoon. Alang kah bahagia dan manjanya diri sendiri bila dapat honeymoon. Tak kesahlah dalam negeri atau luar negara, janji HONEYMOON! Yang ini kena capaikan yang kedua dulu baru dapat.

 

4) Rumah Ku Syurga Ku (berada didalam minda)GregoryAin_pg116-117new

Yang ni lah yang paling bagus, Rumah yang selesa dan harmoni. Sesuai untuk beristirehat setelah penat lelah bekerja. Bila rumah dah macam syurga, mesti lah nak selalu berada di rumah kan? Tak lah asik nak merayap. Rumah sekarang dah ada, cuma perlu di ubah suai supaya lebih memberikan keselesaan dan kebahagiaan.

 

5) Bilik media (Harapan dan impian)1eight-495x329 Yang terakhir ini adalah untuk mengisi masa lapang yang sememang nya lapang. Bilik media macam ini lah tempat dimana Afiq bakal melayan diri sendiri dengan memblog dan melayari Internet. Dalam bilik inilah segala kesengsaraan Afiq bakal dimusnahkan. Memang dah lama idamkan ada bilik khas begini, tapi belum ada rezeki. Dan dibilik ini jugalah Afiq memerlukan sebuah Laptop yang cangih mangih lagi berguna untuk melengapkan pencapaian ke internet. Yang sekarang bukan tak ada cuma kurang cangihnya berbanding Laptop jenis

Dell(TM) Inspiron 13 Laptopcats Jadi Afiq mengharaplah sangat menang contest ini supaya hadiah yang bakal di menangi itu merupakan hadiah yang Paling Istimewa buat Diri dan Afiq akan mengunakannya untuk menulis blog dengan lebih kerap untuk pembaca semua!

Kalau lah Dell tahu betapa Afiq memerlukannya, tentu Dell akan bermurah hati menyenaraikan Afiq sebagai pemenang nantikan? Harap-harap begitu lah.

Jika Afiq memenangi contest Dell kali ini, Afiq akan mempamirkan Link Dell sebagai penaja untuk Blog Permata-Merah ini! Setuju?

 

Dan satu lagi buat pembaca sekalian, Dell dengan bermurah hatinya memberi Baucer Tunai sebanyak RM100.00 bagi pelangan yang membaca blog ini dan ingin membeli Laptop Impian Afiq jenis Dell(TM) Inspiron 13 Laptop tu.

You can reward your blog readers by giving them a special coupon code 7ZQVQF2RLZRKW3 from Dell that would allow anyone who makes purchase of a Dell Inspiron 13 (S510701MY) with RM100 Instant Cash Redemption!!. This promotion is only available online or by calling us at 1800-88-0301. This coupon code expires on 10th Nov 2009

So macam mana? Bestkan DELL ini, satu jenama Laptop yang memang boleh dipercayai. Beli jangan tak beli!

Akhir kata dari Afiq,

MAJU LAH DELL UNTUK AFIQ!

7 Komen Pembaca:

Unknown said...

amin...smoga impian untuk mendapatkan laptop DELL itu..tercapai yer...

Yann said...

Oh..good luck dear.

wish all the best.

Jard The Great said...

ahaha... just joined the contest myself.. gud luck!

Sean Lon said...

good luck. : ]

Azureen Azlan said...

good luck :)

PakarHowTo said...

Saya pun dah tulis 1 post tentang "my top 5 treat list". Semoga kita sama2 menang...hehe

Amin insyaAllah...

picnic table plans said...

good articles

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya