Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, November 4, 2009

Hantu berkeliaran di PMM

Teringat aku kisah hantu ni masa menuntut di Politeknik Merlimau dulu. Masa asgment last sem, kitaorang di suruh buat satu perniagaan masa konvo. So dah tentu lah ramai yang pilih nak jual makanan dan pelbagai. Tapi Afiq n de geng berfikir jual makanan tu terlalu banyak saingan dan tak untung. Kita orang ape lah lagi, pikir2 punya pikir tercetuslah idea si hantu ni untuk membuat rumah hantu.Wahh..seram gitu..

 

Orang lain sibuk jual makanan2 dan terpekik2 menarik pelangan, kitaorang plak sibuk jaga rumah hantu serta menjadi HANTU! Sumpah memang seram. Hasilnya, rumah hantu kita orang telah menjadi tarikan diseluruh PMM sampaikan beratus orang beratur nak masuk. Harga tiket Rm 1.50 sorang dan confirm puas hati! Lecture pun ada yang masuk. Amacam? seram kan?

16052007(001) (1) 16052007(002) 16052007 Hantu yang paling orang takut yang tengah2 tu. Pocong! Dan dengar kata hantu pocong tu sekarang merayap3 kat UUM plak sekarang ni. So korang hati2 tau.

 

Bagi pelajar-pelajar yang bakal dpt asgment perniagaan nanti, cuba lah korang berfikir luar dari pemikiran biasa. Takkan tgk orang jual mee, kita pun nak jual mee. Come on lah, think out of the box! Faham tak? Cipta identiti sendiri tanpa tengok orang lain. Baru lah perniagaan akan maju!

 

Cerita pasal rumah hantu Konvo PMM ni, Afiq nk ucapkan lah terima kepada semua yang menangis kerana terperanjat. Termasuk lah yang menjerit2 sebab tertarik tangan Afiq yang di ingatkan selipar dia yang tercabut. Hahaha…

4 Komen Pembaca:

EasTBuLLeT ChaoTiC said...

hantu tgh memang paling real...!


http://eastbullet.blogspot.com

Yann said...

hehehe...takut nyer..
i adalah antra student kt PMM yg xmasuk pon umah hantu u.

Sumpah takut!

Anonymous said...

takut

Anonymous said...

q3r536

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya