Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, May 19, 2009

Cinta Berdarah

Dari Blog http://permata-merah.co.cc/

Metro Harian 19 May 2009
KULIM: Seorang gadis menemui ajal akibat ditikam bertubi-tubi sejurus mengungkapkan hasrat ingin memutuskan hubungan cinta dengan seorang duda yang dikenali sejak kecil kerana mahu bertunang dengan lelaki pilihan hatinya, semalam.
Berita penuh..



___________________________________________
Apa ni?cinta membawa sampai ke mati? Aduh,susah nak faham apa sebenarnya yang berlaku,tp pada hakikatnya memang jelik dan pelik. Ye lah, perempuan bukannya sorang. Berjuta lagi kat luar sana yang masih belum berpunya. Kenapa mesti memilih hanya yang satu dan bila gagal, dia rasakan dunia ini dah berpenhujung.

Merujuk balik cerita Metro hari ini(muka hadapan), perempuan umur 22 tahun itu mati dibunuh oleh kekasihnya gara2 menolak cinta. Sayang,umur yang cukup muda untuk menempuh ajal,tp dah takdir mati nya begitu. Lelaki itu pula duda berumur 26 tahun, memang bodoh dan tak berakal.sangup membunuh kerana Seorang Perempuan. Memang pelik dan jelik memikirnya kerana masih lg ada org lelaki macam ni kat Malaysia, kalau di luar negara mungkin aku tak heran.

Cantik sangat ke perempuan tu? Sampai sangup mati?alahai..lelaki..bukan apa, perempuan skang pun kan dah boleh beli. Janji ada WANG $$$ muka macam Fasha Sanda pun boleh dapat. Susah sangat ke?
Memang manusia boleh hilang punca akal bila keadaan marah menguasai diri, penyelesaiannya? Banyak kan bersabar,kalau masih lg marah, duduk. Kalau dah duduk pun marah2 lg, baring. Kalau dah baring pun marah2, tidur. Kalau tak boleh tidur, pergi mandi. Sure hilang sikit marah tu. Kalau tak berkesan juga makna nya anda tak waras lah tu, baik masuk Tanjung Rambutan sebelum ada orang yang jadi mangsa.

Moga2 kejadian macam ni tak kan terjadi lg. Perempuan kat malaysia ramai. 7:1 Perempuan berbanding Lelaki, nah.. boleh pasang 7 kalau nak. Yang penting setiap manusia akan merasai perpisahan kerana hidup manusia tidak akan kekal.semuanya akan pergi kecuali Allah maha Pencipta yang kekal abadi. Jangan tangisi yang telah pergi.

"cinta memerlukan pengorbanan. kalau kamu mencintai seseorang, lepaskan dia sekiranya dia gembira dilepaskan.kalau dia milik kamu,pasti cinta itu akan kembali"

Nasihat saya, jangan bersendiri kalau anda dilanda duka sbb banyak perkara pelik yang boleh berlaku jika hasutan syaitan + marah + nafsu + bodoh dah berada dalam diri anda, contohnya membunuh lah! cari lah teman2 untuk anda bergembira dan melupakan kisah itu,pergi melancong ke, main bowling ke janji jgn pergi cari pasal sudahlah.. Apa yang berlaku itu tentu ada hikmahnya, sesungguhnya Takdir kita telah ditentukan oleh Allah SWT.

"rasa macam nak demam, hidung dah selsema + tekak dah sakit. Minta bantuan.."

0 Komen Pembaca:

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya