Blog Widget by LinkWithin

Saturday, May 23, 2009

Syurga Cinta? Siapa dah tonton?


Tetiba saya rasa macam nak menonton movie..hmm..Tentulah ceritanya Syurga Cinta..Lakonan Awal Ashaari dan Heliza AF5. Cerita yang berkisahkan Cikgu yang ala2 islamik tu..Tertarik lah dengan gaya eliza tu..Menjadi idaman lelaki seluruh malaya termasuklah saya. Tajuk cerita dah menarik begitu juga dgn preview nya dan saya rasa sesuai untuk tontonan umum berbanding cerita Bohsia.

Sebenarnya tajuk cerita memainkan peranan yang sangat penting. Dari tajuk kita dapat mengagak jalan cerita dan persembahan yang bakal ditayangkan. Kalau macam cerita Remp It, mat2 rempit je lah tengok..Kalau cerita Bohsia plak, orang yang suka bohsia atau bohsia je lah tengok. Saya sangat tak setuju dengan persembahan tajuk yang agak keterlaluan bagi saya. Pada saya akan timbul perkara negatif dan seolah2 kita bangga menonjolkan Benda yang tak baik itu.

Berbalik pada cerita yang saya nak tengok tu.. Syurga Chenta..Tapikan? Nak tengok dengan siapa dan kat mana? Bila? aduhai..masa oh masa..

Siapa2 yang dah tengok boleh tak bagi sikit sinopsis cerita. Dan kalau ada sesiapa yang belum tengok tu, nak tak belanja saya tonton movie?? Ahak..

2 Komen Pembaca:

iva saionji said...

~menurut akak saya yang dah nonton movie syurga cinta..that movie memang best...memberi penekanan dalm erti sebenar bercinta...memberi keinsafan....~

Afiq Danial said...

Yer..memang menarik! saya baru tonton tadi..

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya