Blog Widget by LinkWithin

Printing Galery

Tuesday, May 12, 2009

Kod Iklan- (18sx)

Mak Minah dan pak Mat ada 4 org anak pompuan yg sgt disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Pada suatau hari kedua mereka berpakat utk kawinkan anak mereka ni serentak.
Selepas selamat diijabkabulkan, ke empat2 anak tu pun bercadang utk pergi honeymoon. Siti pegi ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman, Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor.

Sblm pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aje dah cukup (ringkas padat dan cepat)." Panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.


Maka berangkatlah ke empat2 anak Mak Minah dan Pak Mat bersama suami masing2 ke lokasi honeymoon sepertimana yg telah dirancangkan. Seminggu lepas tu Mak Minah dan Pak Mat terima surat dari Siti yang bertulis 'Standard Chartered'. Tercari2lah kedua merak iklan 'Standard Chartered' dan bila terjumpa tersenyum ke duanya membaca iklan yg bertulis "Besar, Teguh, Peramah." Bahagialah Siti rupanya.

esoknya terima pula surat dari Suri yang bertulis 'Nescafe'. Carilah iklan 'Nescafe' dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yg bertulis "Nikmat hingga ke titisan yang terakhir..." Bahagilah Si Seri rupanya.

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat dari Murni bertulis 'KFC'. Yang ni Pak Mat dan Mak Minah tak payah cari meraka memang tahu benar sbb selalu beli KFC iklannya bertulis "Hingga menjilat jari..." Senyum lagi meraka. Berbahagialah Si Murni.

Seminggu berlalu tiada surat dari Suri. Mak Minah dan Pak Mat dah risau. apa yang terjadi pada Suri? Tak apa merak cuba bersabar lepas dua minggu... masih belum sampai surat dari Suri. Taka apa tunggu lagi...sabor...sabor... kata Pak Mat pada Mak Minah. Masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya 'AIR ASIA'. Bergegaslah Mak Minah dgn Pak Mat mencari iklan penerbangan tu sebab tak sabar nak tau apa jadi pada anak bongsunya.

Bila jumpa ajer iklan tu... terkulat2 kedua2nya tak terkata apa, tak tau nak senyum ka nak nangis.....

Motto iklan 'AIR ASIA'...........

"7 KALI SEMINGGU... 3 JAM SEKALI... NON-STOP!!"

0 Komen Pembaca:

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya