Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, September 16, 2009

Majlis Serahan Zakat dan berbuka puasa bersama Anak Yatim

Acara Majlis hari ini agak meriah. Maklum lah berbuka sekali. Teruja tengok makanan dari melihat acara majlis dijalankan. Apatah lagi sebab hari ini tak bersahur. Nasib lah ada lagi kesabaran. Makan pula sampai terlupa jadual diet yang diamalkan sepanjang bulan Ramadhan ini. Duduk plak meja VIP, dengan ayam dan ikan yang pelbagai Afiq terus membelasah dengan berselera.

Tapi cuma satu je kurang, tak ada teman hati yang nak suapkan makanan tu semua. Kalau tak mesti makin bersemangat. Takpe lah, lain kali dia mesti ikut. Janji eh.

Tempat : Masjid Selat Pulau Melaka
Acara : Penyerahan Zakat dan Majlis Berbuka Puasa bersama anak2 Yatim
Masa : 5.30 Petang - Lepas solat Tarawikh.

Peristiwa Penting yang berlaku
Masa majlis tu, lebih kurang 5 minit sebelum berbuka. Adalah dijemput Al Fadhil untuk membaca doa. Dia pulak terus pulun Doa Berbuka Puasa dan Doa Makan. Lepas abis doa, orang ape lagi terus lah santak makan dan minum. Padahal masa tu belum Azan lagi. Nasib Afiq tak terkesima nak berbuka. Bila dan gelabah tgk orang semua makan, siap buat penguguman "Perhatian hadirin sekalian. Belum masuk waktu Magrib lagi, kita tunggu Azan". kah..kah..kah.. Yang Gie baca Doa berbuka dengan Doa makan sebelum Azam sape suruh? Kan semua dah tala makan. Nak salahkan siapa tu??









Afiq malas pula nak tulis macam-macam, so just letak gambar saja lah eh. Korang yang berpuasa tu di ingatkan jangan tengok gambar makanan lelebih. Ti terliur baru tau..

0 Komen Pembaca:

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya