Blog Widget by LinkWithin

Friday, July 24, 2009

Bila Diburu Kenangan


Untuk makluman semua, Afiq telah delete acc Friendster tadi. Maaflah pada kawan2 lama yang mengenali Afiq. Pada Afiq acc FS itu tidak lagi diperlukan. Dan terlalu banyak kenangan yang perlu dipadamkan. Cukup lah sekarang dengan Facebook. Kawan2 baru dan dunia yang baru..

Untuk pengetahuan korang, ingatan Afiq mungkin dah hilang untuk mengenangkan kisah silam. Sampaikan kadang2 Afiq terlupa yang dulu pernah menyayangi seseorang setulus hati. Yang Afiq tahu sekarang adalah masa hadapan. Dan Afiq macam dah jadi orang baru, tak sama seperti 5 tahun dahulu. Masa itu telah mencorakkan perubahan dalam hidup ini.

Sampai bila kan nak dihantui dengan kenangan masa2 dulu kan? Apa yang Afiq pelajari dari masa lampau, "sayangi insan yang kita sayang perlu ada batas dan hadnya". Sayangi lah orang yang kita sayang dengan berpada2. Jangan kerana terlalu sayang dan menjaga kepentingan orang lain, diri sendiri terabai. Lebihkan setia dari cinta. Kalau seimbang lagi bagus.

Memang Afiq pernah dilukai dulu, tapi tak bermakna Afiq tidak boleh menerima kehadiran orang baru. Afiq pun ingin mencari kebahagian dan kasih sayang dari seorang perempuan. Afiq pun mahu mencintai dan dicintai. Tapi biarlah bidadari itu datang betul3 kerana keikhlasannya. Tak perlu Afiq taburkan janji atau segala2nya untuk merebut cinta. Biar cinta itu datang dengan ketentuan Ilahi..

Mungkin kah hati Afiq berbunga kembali?

Untuk apa kita bertemu..
Jika hanya penuh derita ..
Kepedihan dihatiku..
mendayukan bicara asmara..
Kering layu bagai daunan..
Yang menitih sekilas usia..

Terkuncilah mimpi bertahun ..
Dalam suram malam gelita..
Menantikan embun pagi
Menitiskan wangian kasturi..
Keluhuran benih cinta..
Merantai ingatan..
Kenangan masa silam..

Dirimu diriku..
Pernah bernama kekasih..
Apa mungkin kau dan aku..
Melayarkan bahtera impian..
Walau pernah kehilangan..
Tanda cinta pedoman setia..

Bicaramu sentuhanmu kasih..
Menghangatkan kenangan..
Namun hati yang terluka ini..
Mengunci perasan hati..
Untuk aku bercinta lagi denganmu..

Apa mungkin kau dan aku..
Melayarkan bahtera impian..
Walau pernah kehilangan..
Tanda cinta pedoman setia..

Bicaramu sentuhanmu kasih..
Mengenangkan dan kenangan..
Namun hati yang terluka ini..
Mengunci perasan hati..
Untuk aku bercinta lagi denganmu..

4 Komen Pembaca:

Yann said...

uissh..aku seperti mu delete akaun frenster..huhu

jgn biarkan hidup diselubungi sejarah silam.

Anonymous said...

yup2..dat's rite..cinta akn dtng dan pergi..cinta yg tulus akn tetap kembali jua satu hari nnti..so,don't worry too much,k..time will heal everything..

de_are_na said...

"biarkan ia pergi...
jangan di kesalkan..
Tuhan lebih mengerti..
apa yg disuratkan..."

Gitu la eh...

Afiq Danial said...

yup..sedang biar kan ia pergi. Sambil itu Afiq mengharapkan yang baru..Ahak..

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya