Blog Widget by LinkWithin

Monday, July 6, 2009

Pagi yang Gelap, kini sudah terang

Hari ini ahad yang dingin di melaka. Hujan dari pagi dan suasana mendung seolah-olah meratapi sesuatu. Memang pagi ini sungguh gelap. Kalau dulu mungkin Afiq mendung mengikut suasana. Tapi mendung tidak sampai ke petang bukan? Hari-hari yang mendatang ini Afiq lebih gembira, seolah-olah sentiasa ada sinar yang menerangi. Mungkin cahaya mentari atau bulan yang terang. Ahak..

Moga-moga ceria itu untuk semua. Jangan lagi meratapi duka atau sensara. Berdiri teguh dengan keyakinan diri sendiri. Tak perlu ada orang lain untuk membuatkan kita ketawa kan? Cukup dengan membaca blog ini juga mampu untuk membuatkan anda tersenyum. Kalau nak lebih seronok, pergi lah ambil sedikit masa bercuti atau bershopping dengan teman-teman.

Cuaca mendung sebegini cukup3 sentimental bagi yang berjiwa romantik. Lebih-lebih lagi yang ada pasangan. Bagi Afiq pula, satu nikmat untuk memejamkan mata dan terlena sambil berguling-guling diatas katil. Minta-minta besok hujan lagi, biar mata sayu dan layu. Hujan Rezeki kan?

Walaupun Afiq keseorangan di rumah dan masih lagi belum menonton Transformer (masih belum ada sesiapa ajak menonton), Ahad ini dimanfaatkan dengan sepenuhnya. Bangun pagi, gosok gigi, pergi mengajar, balik tido, pergi mengajar lagi, balik tido, bangun, tido lagi. Lalalala..seronokkan? Siapa kata jadi Mr Single tak best?

Ok. Hari ini nak review satu puisi dalam lagu dari Fynn Jamal. Korang kenal tak? Search kat youtube nama Fynn Jamal atau user dia nottiewabbit. Memang dia tidak sepopular Siti atau pun Mawi, tapi puisi dia banyak msg yang menarik. Cuba dengar dulu..


cinta kita di atas atap
depang tangan kita mengambil mentari di waktu malam
cinta kita ~bersemi.

dan ku nampak di bawah mentari malam itu
wajahmu yang begitu cantik
wajah aku yang begitu indah
cuma kita yang tahu

di atas atap itu, kita berdua
berzapin dengan bintang
berzapin dengan dgn malam
bercinta
berkasih
bersayang

dan cinta itu milik kita
kita berdua

cinta kita di atas atap
tanganmu merangkul wajahku
erotismu semata melihat senyumku

cinta-cinta

cinta kita berdua
di atas atap hanya berdua
dan cinta kita cinta yang gila

kita merasa
hanyalah kita
cinta

ku cinta dia
dia cinta aku
aku cinta dia
dia cinta aku saja

kita berdua di atap sana
di atap sana

kerna ku hanya berdua
di atas itu tiada siapa
hatiku cinta
tapi siapa tau
aku milik orang
dan kau milik orang

aku cinta
aku mau
aku ingin
aku hendak

tapi kita cuma cinta-cinta di atap saja

ku mau
ku ingin di cinta

Bagi hati yang beku mcm batu, korang memang takkan faham atau suka lirik puisi diatas. Sebabnya mungkin korang dilahirkan ketika bulan gelap atau korang semangnya seorang yang sangat tidak romentik.hahaha..jangan marah ok..Sebut pasal romentik ni, Afiq pun bukannya romentik. Cakap pun kasar je. Sebab tu single sampai sekarang. So bagi yang masih tak percaya, diulangi untuk kali ke 99, Afiq still single till Now!

Pelik, kenapa ramai yang kaitkan Afiq dengan Jiwang. Padahal Afiq bukan lah seorang romeo atau pun lelaki yang sering bersiul Fiewett kat aweks3. Afiq cumalah seorang blogger sunyi yang cuma bertemankan sebuah laptop usang. kan..kan..kan? Tanpa korang sebagai pembaca, blog ini langsung tiada makna. Untuk mengingati pembaca dan sahabat3 sekalian, tak lupa ucapkan Happy Birthday kepada Zie. Sweet birthday gurl kali ini yang menjemput meraikan hari jadinya.



Cerita pasal kek ni, memang sedap. Cokelat stawbery lah katakan. Dengar cerita ditempah khas untuk si Birthday Gurl ni. Tempat jamuan pulak di Restoran Che Wah yang terkenal. Ingat entri pasal asam pedas dulu? Layanan istimewa dengan tempat duduk yang siap di Reserve. Siap bagi ice cream coklat free lagi untuk pencuci mulut. Memang tidak sia2 menyambut hari jadi disini. Betul-betul puas hati. Hari jadi Afiq yang ke 2* nanti boleh lah tempah lagi eh.

So untuk Cik Zie, Happy Besday to U! Semoga panjang umur dan murah rezeki.

Terima kasih yang tak terhingga kepada Cik Nani dan Cik Zie atas jemputan anda. Kepada yang tertanya2, dua-dua Cik ini masih lagi single katanya lah. Kalau nak tahu lebih lanjut sila lah hubunggi 999 ext: bahagian kecemasan.

4 Komen Pembaca:

yann said...

Nakk kek!!

Afiq Danial said...

kek dah habis..hahaha..sup ekor ada..nak tak?

Ai Adachi said...

nk kek coklat,pls?????????????????

fynn jamal said...

tak apa kot jiwang..?
dari hati kering tak berperasaan..?

kan?
:)

Post a Comment

Sila Komen dengan ikhlasnya